Het werkgeluk van Galina - financieel administratief medewerker

“Bij Woonservice kreeg ik de mogelijkheid om werkervaring op te doen. Inmiddels werk ik hier alweer 3 jaar als financieel administratief medewerker.”

“Na het halen van mijn inburgeringsexamen wilde ik graag de Nederlandse taal beter leren. Ik hoorde dat je hiervoor bij de gemeente moest zijn. Helaas bood de gemeente waar ik toen woonde niet deze mogelijkheid, maar ik kreeg wel de vraag of ik op zoek was naar werk. En dat was ik. Zo kwam ik in aanmerking voor het traject New Jobportunities 2.0."

"Via dit traject kreeg ik bij Woonservice de kans om werkervaring op te doen. Zij zochten een financieel administratief medewerker en dat sloot goed aan bij mijn achtergrond: in mijn geboorteland Azerbeidzjan werkte ik als boekhouder. En toen ik net in Nederland woonde heb ik de cursus Basiskennis Boekhouden gevolgd en met succes het officiële examen van de Nederlandse Associatie voor Examinering afgelegd. Deze werkervaringsplek was dus een mooie kans voor mij."

"Ik vond het erg moeilijk in het begin. De Nederlandse taal, het boekhoudsysteem en de vaktermen van een woningcorporatie. Alles was nieuw voor mij. Maar dankzij de steun van mijn collega’s is het gelukt. Ik ben heel erg dankbaar dat iedereen altijd bereid is om te helpen en de tijd neemt om alles rustig uit te leggen. Gelukkig is Woonservice ook blij met mij: ik heb inmiddels een vast contract en werk ik nu alweer drie jaar met veel plezier als financieel administratief medewerker bij Woonservice.”

“Wat mij het meeste werkgeluk geeft, is het contact met mensen. Ik werk vier dagen per week en het liefst werk ik die allemaal op ons kantoor in Westerbork. De collega’s en de sfeer maken het werk extra fijn. En ik leer elke dag weer iets nieuws: over het werk, over de taal, over Nederland. Dat vind ik heel waardevol.”

Galina - financieel administratief medewerker

Voor de cijfers én voor de buurt

“Ik houd ervan om structuur aan te brengen en zaken overzichtelijk te maken. Het geeft mij voldoening als betalingen op tijd worden gedaan en alles op de juiste manier wordt geboekt. Naast mijn vaste werkzaamheden neem ik ook deel aan verschillende werkgroepen, zoals het Buurtfonds en Vitaliteit. Voor de werkgroep Buurtfonds houd ik mij samen met collega’s bezig met het beoordelen en begeleiden van aanvragen. Dit zijn aanvragen voor een financiële bijdrage voor ideeën en projecten waarmee bewoners de buurt fijner, veiliger of prettiger kunnen maken. Ik vind het heel goed en belangrijk dat we dit soort bewonersinitiatieven stimuleren. En het is super leerzaam voor mij om actief te zijn in werkgroepen, zo kan ik mijn Nederlandse taal nog verder ontwikkelen."

Wat doe je als financieel administratief medewerker?

  • Verzorgen van de crediteurenadministratie.
  • Verzorgen van de zakelijke debiteurenadministratie.
  • Betalingsverkeer verzorgen.
  • Verwerken van de diverse bankboeken.
  • Onderhoud externe contacten inzake crediteuren en zakelijke debiteuren.