Klachten, complimenten en ideeën

defheaderbrochures

Huurdertevredenheid

Meerdere keren per jaar voeren we een klantonderzoek uit. Zo meten we iedere vier maanden de tevredenheid over onze dienstverlening op deze drie onderdelen: Nieuwe huurders, reparatieverzoeken en keuze-onderhoud. De onderzoeken geven ons inzichten in waar wij het volgens de huurders goed doen en waar we onszelf kunnen verbeteren.

Hoe voeren we deze onderzoeken uit?
We benaderen onze huurders die in de voorgaande vier maanden te maken hebben gehad met een van de drie genoemde onderdelen. Dit doen we iedere keer aan het einde van een trimester. Huurders worden telefonisch benaderd. We vragen hiervoor een extern onderzoeksbureau, die onafhankelijk werkt.

Nieuwe huurders
Nieuwe huurders willen we direct al tevreden zien over hoe het bij Woonservice gaat. En dat blijkt zo te zijn! De deelnemers aan het onderzoek zijn het meest tevreden over de vriendelijkheid en de duidelijkheid van de medewerker bij wie ze het contract tekenden.
De cijfers:



Dienstverlening bij reparatieverzoeken
Dagelijks neemt Woonservice meerdere reparatieverzoeken en andere ‘klachten’ van huurders in behandeling en in uitvoering. Het is bijzonder terug te krijgen dat onze huurders dit proces gemiddeld bijna een 8 geven. Zij zijn het meest tevreden over de klantvriendelijkheid, van zowel de monteur als de medewerker die de klacht in behandeling heeft genomen. Ook de manier waarop een melding kan worden gegeven en de netheid en zorgvuldigheid waarmee de monteur werkte scoren hoog.



Keuze-onderhoud
Ook in het afgelopen trimester hebben weer veel huurders gekozen voor het keuze-onderhoud. Meestal kiezen zij voor een betere keuken of badkamer. Al sinds we de tevredenheid over keuze-onderhoud meten, scoort Woonservice hoog op dit onderdeel. Volgens de huurders doen we het wat betreft klantvriendelijkheid en de kwaliteit van het geleverde product zeer goed.

 

Waar gaan we mee aan de slag?
We vinden het belangrijk om op alle onderdelen alert te blijven. De klant tevreden staat bij Woonservice voorop.
Op enkele punten zullen we extra inzetten. Zo gaan we de staat van de woning bij oplevering verbeteren. Voor wat betreft de reparatieverzoeken zullen we extra inzetten op de snelheid waarmee het onderhoud wordt ingepland.

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.