Ik heb schade. Wat nu?

Het is belangrijk dat u goed verzekerd bent. Vaak zijn de kosten voor u of uw verzekeraar. Schade is vervelend. Het is fijn om te weten wat u moet doen. Welke oplossingen zijn er? En wie betaalt welke kosten?  Toch is het belangrijk dat u schade altijd bij Woonservice meldt. We gaan graag met u in gesprek.

Bij wie kunt u terecht?

In onderstaand schema ziet u de stappen die u kunt volgen als iets stuk is of wanneer u schade heeft. Bij kleine reparaties geldt het Servicefonds. Hier leest u meer over het Servicefonds. 

Bent u goed verzekerd bij schade?

Het is belangrijk om verzekerd te zijn.  

Schade aan uw spullen 

Wij raden aan om altijd een inboedelverzekering en aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Het hangt af van uw verzekeringspakket of u bij schade alles vergoed krijgt. Vraag dit na bij uw verzekeraar. Kijk ook in de voorwaarden van uw verzekering om te zien wat u verzekerd heeft. Daar ziet u ook wat onder het eigen risico valt.  

Bij schade aan uw eigendommen neemt u contact op met uw verzekeraar. Doe dit ook als niemand aantoonbaar schuld heeft of als u denkt dat Woonservice schuld heeft. Uw verzekeraar zoekt uit wie aansprakelijk is. 

Schade aan de woning 

Veel verzekeringen dekken schade aan uw woning niet, ook de aansprakelijkheidsverzekering niet. Verzekeraars sturen u soms door naar de opstalverzekering van Woonservice. De vergoeding door Woonservice hangt af van de situatie en de oorzaak van de schade. Neem bij schade daarom altijd contact met ons op. Wij gaan graag met u hierover in gesprek. 

Glasschade 

Heeft u glasschade? Neem direct contact op met Schildersbedrijf Wits Beilen via het telefoonnummer 0593 52 34 12.