Huurachterstand

Het kan gebeuren dat u een keer vergeet de huur op tijd te betalen. Of dat er onvoldoende saldo op uw rekening staat om de huur automatisch te incasseren. Als de huur niet vóór de eerste van de maand op onze rekening is bijgeschreven, dan spreken we van een huurachterstand. Bent u niet in staat om uw huur te betalen, om welke reden dan ook, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.  Misschien kunnen we een regeling met u afspreken of u doorverwijzen naar de hulpverlenende instanties.

Herinnering

Wanneer de automatische incasso niet mogelijk is, krijgt u hierover bericht van uw bank. Ook Woonservice krijgt hier bericht van. Wij sturen u dan een betalingsherinnering.  Als u om wat voor reden dan ook niet in staat bent om de huur te voldoen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Misschien kunnen we een regeling treffen of u doorverwijzen naar de hulpverlenende instanties.

Hoe langer u wacht, hoe moeilijker het wordt om alsnog uw huur te betalen. Blijft uw betaling uit, dan zijn wij genoodzaakt om een deurwaarder in te schakelen. De kosten voor de deurwaarder zijn dan voor u. Zelfs ontruiming is mogelijk. Bespreek uw zaken dus in een zo vroeg mogelijk stadium met ons, zodat we u kunnen helpen bij het vinden van een oplossing. 

Jaarlijkse huurverhoging

Per 1 juli van elk jaar wordt de jaarlijkse huurverhoging doorgevoerd. U ontvangt hierover ruim van tevoren bericht.  Krijgt  u huurtoeslag? Dan moet u de wijziging in de huur zelf doorgeven aan de belastingdienst. Dit kunt u doen via Mijn Toeslagen.  Meer informatie vindt u ook op de pagina huurtoeslag.